Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN - VERHUUR

  • Alle bloemstukken worden met de hand gemaakt uit artificiële kunstbloemen en kunstplanten. Hoewel we ernaar streven om onze producten zo uniform mogelijk te creëren, is het mogelijk dat er kleine verschillen zijn tussen het afgeleverde product en de productfoto's. De bovenvermelde huurprijzen zijn exclusief leverings-, installatie- en retourkosten.
  • Alle producten moeten in hun oorspronkelijke staat en in hun oorspronkelijke verpakking geretourneerd worden (inclusief kartonnen dozen, beschermingsmaterialen...). Het is niet toegestaan om bloemen te verwijderen uit de gehuurde bloemstukken of boeketten los te maken. Bij retour worden de bloemstukken en decoratie-items gecontroleerd op schade. Normale gebruikssporen worden gedekt door Florami. Echter, indien één of meerdere (delen van) producten onherstelbaar beschadigd zijn of niet worden geretourneerd, dan dient de klant een schadevergoeding te betalen gelijk aan 150% van de huurprijs van het product in kwestie. Bijvoorbeeld: Indien de huurprijs van een product €10 is, en het gaat verloren, dan zal de klant een schadeclaim ontvangen van €15.
  • De klant verbindt zich ertoe om 1) de huuritems niet bloot te stellen aan een open vlam / vuur, 2) de huuritems niet bloot te stellen aan regen / onweer, en 3) geen nalatigheid te vertonen ten opzichte van de huuritems.
  • Bestellingen met een eventdatum in het weekend (zaterdag / zondag) worden ten laatste op maandag verzonden. De meeste pakketten arriveren op woensdag of donderdag. Florami behoudt het recht om een bestelling te verzenden tot 14 dagen vóór de opgegeven eventdatum. De klant is verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de bestelling tijdens deze periode. Let erop dat je jouw adres correct ingeeft. Florami is niet verantwoordelijk voor een late of foutieve levering in het geval van foutieve leveradressen. Dit is ook zo wanneer je jouw pakket niet tijdig ophaalt in het afhaalpunt.
  • Indien een bestelling niet werd geleverd op de dag vóór het event, dan zal Florami met spoed een nieuwe bestelling proberen te leveren (al dan niet per post). Florami zal in eerste instantie trachten de bloemen en decoratie uit de oorspronkelijke bestelling te verzenden. Indien de gewenste bloemen niet meer op voorraad zijn, dan kan de klant bloemen uit een andere collectie kiezen.
  • Indien de klant akkoord gaat met een offerte, dan vragen we een voorschot van 50% van het totaalbedrag. Na ontvangst van het voorschot zijn de bloemen definitief gereserveerd op de afgesproken eventdatum. In het geval dat de klant de gereserveerde aantallen of collectie wenst aan te passen, dan kan dat in overleg met Florami, en in functie van de beschikbare voorraad.
  • De factuur voor het resterende bedrag dient ten laatste op de zondag voorafgaande aan het event voldaan te worden. Zo niet, kunnen we geen tijdige levering garanderen en wordt de bestelling geannuleerd zonder terugbetaling van het voorschot.
  • Vergoeding in geval van annulatie:
    • Tot 8 weken voor het event: Kosteloos, voorschot wordt teruggestort.
    • Binnen 8 weken voor het event: 50% van totaalbedrag, voorschot wordt niet teruggestort.

ALGEMENE VOORWAARDEN - VERKOOP

  • Alle bloemstukken worden met de handgemaakt uit zijden bloemen en kunstplanten. Hoewel we ernaar streven om onze producten zo uniform mogelijk te creëren, is het mogelijk dat er kleine verschillen zijn tussen het afgeleverde product en de productfoto's.
  • Eens we de betaling van je bestelling ontvangen hebben, streven we ernaar om de bestelling binnen 1 à 3 werkdagen te verzenden per post, tenzij anders overeengekomen. Je ontvangt een tracking code zodat je je bestelling kan volgen.
  • De klant heeft het recht om op eigen kosten het product te retourneren binnen een termijn van twee weken na ontvangst, op voorwaarde dat het item in dezelfde conditie, niet gebruikt, én in de originele verpakking aan ons wordt terugbezorgd. De klant dient Florami op de hoogte te brengen dat een retour werd geïnitieerd. De klant draagt zelf de kosten voor de retour. Van zodra we je item in z'n originele staat hebben ontvangen, verifiëren we of we de retour kunnen accepteren. Eens geaccepteerd, storten we het totale aankoopbedrag van het item in kwestie terug. Verzendingskosten worden nooit terugbetaald. Het retouradres is: Eekhoornstraat 36, 9100 Sint-Niklaas, België.
  • Florami is niet aansprakelijk voor enige fysieke, materiële of morele schade geleden door het niet correct volgen van de gebruiksaanwijzing. De gebruiksaanwijzing van onze producten is als volgt: 1) de items niet blootstellen aan een open vlam / vuur, 2) de items niet blootstellen aan water, 3) geen nalatigheid vertonen ten opzichte van de items, en 4) huisdieren en kinderen mogen de items niet in de mond nemen.
  • Voor vragen, gelieve contact op te nemen per mail aan elien@florami.be.

Interesse in bloemen huren?

Bloemen kiezen om jouw feest aan te kleden was nog nooit zo makkelijk! Je kiest jouw favoriete bloemstukken op onze webshop. Wij bevestigen jouw aanvraag, en verzenden de bloemen ruim op voorhand naar je thuis.

Ontdek onze collecties